Gastouderopvang – Ons avontuur!

Beste lezers,

Laat ik beginnen bij het begin. Mijn naam is Myriam, ik ben bijna 40 jaar oud, woon in Tilburg. Ik woon samen en heb zelf 2 kinderen, Kiki van 3 jaar en een puber van 15 jaar oud. Ik werk als gastouder, ja, als zelfstandige gastouder. Ik doe dat werk al bijna 2 jaar met heel erg veel plezier en overtuiging. Het jongste kind dat momenteel hier in de opvang komt is net 7 maanden oud. Het oudste kind is bijna 12 jaar en begint te puberen. Erg groot verschil tussen die leeftijden, maar allebei hebben ze hun ditjes en hun datjes. Daartussen zweven nog een aantal baby’ s van bijna 1 jaar, een paar peuters van net 1 jaar, een paar kleuters van 2 en 3 jaar en dametje van net 10 jaar die nu net op de wijsneuzenleeftijd is en daardoor me gek maakt met 100.000 vragen waar ik ondertussen al lang geen antwoord meer op heb. I love it.

Samen beleven we de gekste avonturen, elke dag opnieuw! En die avonturen wil ik erg graag met jullie delen. Soms hebben we een spannend avontuur, soms zijn er pijntjes, soms is er al eens verdriet, soms doen we gewoon gek, soms rusten we en nog veel veel meer. Wij, van de Tovertuin, zo noemt ons clubje, zouden het alvast erg leuk vinden als jullie ons af en toe eens laten weten wat jullie van onze avonturen vinden. Of jullie ook van onze verhalen genieten, net als wij dat doen. Of misschien houden jullie wel van leuke raadseltjes en zijn jullie erg benieuwd om te weten te komen wat een bromkool is, of een schrikvogel, of welke kleur ‘prassig’ eigelijk is.
Vanuit mijn opleiding als kleuterleidster begeleidt ik al deze kleine (en grote) boefjes, elke dag opnieuw en ik ga elke dag weer met erg veel plezier ‘naar’ mijn werk, net 1 verdieping lager. Ohja, het is soms druk en ja, als er 2 of 3 tegelijk huilen weet ik ook niet altijd wie ik eerst moet troosten, maar zolang de kindjes met een glimlach naar hier komen en met een (liefst grotere) glimlach weer naar huis gaan, (of zelfs mama naar huis sturen met de boodschap:’kom straks maar terug, ik blijf nog even bij Myriam’) wil ik gastouder blijven. Dan moet de overheid natuurlijk ook weer geen roet in het eten gooien met onhaalbare voorwaarden….maar goed, voorlopig ben ik met alles dik in orde en ben ik klaar om jullie te laten delen in onze avonturen, en jullie? ZIjn jullie er klaar voor?????

Tot binnenkort!
Groetjes,
Fijne dag!
Myriam

Standard

Leave a Reply

