Grote broer of grote zus?

De mama van Max is zwanger, ondertussen begint ze al een buikje te krijgen en komen er dus vragen van de andere kinderen. We hebben samen, mama van Max en ik, verteld dat er een baby in haar buik groeit die over een paar maandjes geboren wordt. Dat dat nog wel even duurt en dat ze dus nog even geduld moeten hebben.
Tot zover was het allemaal begrepen, er kwamen natuurlijk wel vragen. 1 van de vragen was: wordt het een jongetje of een meisje. Dat weet ik niet en dus antwoord dat ik dat ook aan de kindjes. Ik vertel dat Max dan een grote broer wordt.
Kiki en Sem keken me heel vragend aan, ik zag hen denken. Ze gaan samen bespreken hoe dat dan eigelijk allemaal gaat!
Kiki: “leuk he, dat Max een baby krijgt”
Sem: “Max krijgt geen baby, mama van Max krijgt een baby”
Kiki: “Oh ja”
Sem: “ja, en dan wordt Max grote broer, als hij een babybroer krijgt, zoals ik, ik ben ook grote broer en Pipo en SamSam zijn mijn kleine broertjes”.
Kiki: “ja en als er een babyzus komt dan wordt Max grote zus, want ik heb ook grote zus en ik ben kleine zus en toen was ik nog een baby en was ik ook kleine zus, maar grote zus was altijd grote zus.”
Sem: Jaaaaaaaaaaa! Als Max babyzus krijgt dan wordt hij grote zus he!!!
Kiki: “Ja, kom we gaan spelen”

Ik denk dat ik nog eens met hen moet praten om 1 en ander goed uit te leggen šŸ™‚

Standard

Leave a Reply

