Kleuterpraat 3 –

Vanochtend deed ik Sem (4J) naar school, Kiki liep ook gezellig mee. Plots roept Sem me op een manier zoals alleen kleuters dat lijken te kunnen. “Myriam, Myriam, Myriam, kijk, kijk, kijk dan…..” Ik verwacht halveling dat er ergens een raket ofzo tevoorschijn komt en vraag dus wat er is. Sem heel enthousiast: “kijk dan, die boom hangt aan die tak”. Ik antwoord: “oh, dat is handig, dan houdt die boom die tak recht” Sem knikt heftig ja. Ik ga dus verder…en kijk Sem en Kiki, die boom krijgt ook nieuwe blaadjes. Sem kijkt me heel verontwaardigd aan, en zegt met een strenge stem: “Myriam, die boom krijgt niet zomaar blaadjes, die blaadjes worden gebo-o-oren” Met een heel felle nadruk op het woord geboren.  “Weet je dat niet, ons juf heeft dat gezegd!”

Weer wat geleerd vandaag! En voor de duidelijkheid, juf heeft altijd gelijk!!! 🙂

Standard

Leave a Reply

