Nee, daar ben ik nog nooit geweest!

We zitten gezellig in de keuken, koekjestijd! De kindjes allemaal met ranja of water en een koekje, ik met een lekker kopje koffie. Even pauze, even rust! We kletsen wat. Een kindje van de opvang is nog niet zo lang geleden grote broer geworden dus kleine babyzus is het onderwerp van de dag!

En als er over baby’s gepraat wordt komt vroeg of laat de grote vraag: “waar komen baby’s toch vandaan??” Ik vertel hen dat baby’s geboren worden, dat ze uit de buik van de mama’s komen.

Sem, bijna 4 jaar en 7 maanden oud denkt diep na en zegt dan met een heel serieus gezichtje:

“Myriam, dat denk ik toch niet hoor, ik ben nog nooit in de buik van mijn mama geweest, ik weet echt helemaal niet hoe het er daar uitziet!”

 

Standard

Leave a Reply

