Kleuterpraat deel 4

Pipo, bijna 2 jaar, speelt buiten met de andere kindjes. Hij heeft ons tuinkraantje ontdekt en probeert het open te krijgen. Dat lukt hem en  het water spuit over zijn broek.  Zijn broer, 3,5 jaar, ziet dat en roept” Myriam kom vlug, Pipo’s broek is bijna verdronken!”

Kiki, net 4 jaar, praat met Sem en mij over kaarsjes. Sem vertelt dat ze thuis wel eens kaarsjes aansteken. Kiki zegt:”dat doen we ook he mama en mag ik de volgende keer de kaarsjes dan aanblazen?”

Kiki kijkt in een boek, ze ziet een visgraat: “Mama, mama, kijk, een gegeten vis!”

Bobbie (bijna 4j) en Kiki spelen vadertje en moedertje, ze hebben een boel poppen als kinderen. Woezel (net 3 jaar) wil ook graag meespelen, maar tja…wat moet hij dan zijn. Opeens roept Bobbie uit:”Jij mag de hond zijn, goed???”

Samsam speelt buiten, het heeft net geregend en hij is lekker met laarsjes in de plassen aan het springen, ik ga even wat fruit snijden. Als ik terugkom staat Samsam op zijn kousjes in de plassen. Ik vraag waar zijn laarsjes zijn: “Oh Myriam, die waren erg moe van het springen dus heb ik ze maar uitgedaan, dan kunnen ze even rusten”

Bobbie houdt absoluut niet van regenweer, dat is ‘stom weer’ en mist is….. ‘stimmig weer’.

Sami heeft zin in kiwi, maar dan moet wel het jasje van de kiwi uit!

Standard

Leave a Reply

