Welkom Kind Midden en West Brabant verhuist: de receptie

Afgelopen donderdagavond was het dan zover, weken hadden we ernaar uitgekeken en naartoe geleefd. De dag ging veel te traag voorbij maar om 20.00 begon dan eindelijk de receptie.  Ik werd erg vriendelijk onthaald door Agnieszka, de bezielster van Welkom Kind en Saskia, een nieuwe medewerkster die ik al wel een paar keer aan de telefoon had gehad, maar nog niet had ontmoet. Met een lekker glaasje fruitsap in de hand heb ik even gekletst met Saskia. We zitten op dezelfde golflengte! Saskia is een heel leuke dame om mee te praten en te lachen, al wist ze op dat moment nog niet wat ik van plan was!!! De andere dames en heer van Welkom kind trouwens ook nog niet! Dat zou niet heel erg lang meer duren :)….

Laat ik beginnen met de ruimte voor u te omschrijven. Wat een verschil met vroeger. In die garage was het vast wel gezellig en hield ieder elkaar warm omdat ze zo dicht bij elkaar zaten. Handig was het niet altijd lijkt me. Vooral als iedereen tegelijk aan de telefoon was zal het soms best wel lawaaierig zijn geweest. Al heb ik daar, als ik hen telefoneerde, nooit iets van gemerkt. De nieuwe ruimte, die trouwens gelegen is op de eerste etage van een bedrijvenpand recht tegenover de MC Donalds in de reeshof te Tilburg (lijkt me tegen lunchtijd ook niet altijd even leuk,  maar dat terzijde) is enorm ruim. Er zijn genoeg bureaus voor elke medewerk(st)er,  tafels en stoelen om klanten te kunnen ontvangen. De ruimte wordt door kasten en planten in 2 gedeeld zodat er een intiem karakter ontstaat. Er kunnen trainingen gegeven worden voor gastouders. Het is natuurlijk erg fijn als dat allemaal in dezelfde ruimte kan. Er is een aparte keuken en natuurlijk sanitair! Er is veel licht doordat er langs 3 kanten ramen zijn en er is ook genoeg verluchting. Lijkt me dat dat in die minigarage soms wel anders was. Het ziet er allemaal professioneel uit. Op de ramen komen nog stickers met het nieuwe logo van zodat het voor de buitenwereld ook duidelijk is dat Welkom Kind Midden en West Brabant op de eerste verdieping zit.

Ik was ook heel erg benieuwd naar hoe de medewerk(st)ers van Welkom Kind Midden en West Brabant nu zelf dachten over deze verhuis. Zij moeten er namelijk werken en misschien vonden ze de garage gewoon erg gezellig en lopen ze nu verloren in deze grote ruimte. Tijd voor intervieuws dus! Dat was dus een grote verrassing voor de medewerksters. De enige die eigelijk spontaan meewerkte was de man van Agnieszka. Hij vertelde me dat hij erg blij was met deze ruimte. Dat het lekker groot en ruim is, dat er daardoor minder frustraties zijn en de sfeer dus verbetert. Natuurlijk zijn er, volgens hem, nog steeds meningsverschillen, maar dat moet, daar komen de beste en mooiste oplossingen uit naar voor want als er veel ideeën zijn voor 1 vraag dan kan je door compromissen het beste bereiken.

De anderen waren wat moeilijker om te intervieuwen. Tomas vertrok alweer voordat ik hem te pakken kreeg, maar zijn beurt komt nog wel. Saskia was dus als eerste aan de beurt. Zij heeft niet zo heel erg lang in de garage gewerkt, maar ze vindt de verhuis toch een hele verbetering. Ze kan nu meer uren werken omdat ze haar bureau niet meer hoeft te delen met Tomas. Dat heeft ook als voordeel dat ze nu haar eigen plaatsje heeft waar niet steeds alles op een andere plek ligt. Saskia vind het erg fijn dat er nu vraagouders kunnen ontvangen worden op kantoor of dat er trainingen gegeven kunnen worden. De ruimte is licht, modern en biedt voor iedereen veel ademruimte, ook als iedereen op kantoor is.

Ik probeerde vervolgens Agnieszka te intervieuwen, maar dat is nog niet zo simpel. Integenstelling tot haar echtgenoot moest zij toch even nadenken voor ze een antwoord kon geven. Dus ging ik maar op zoek naar Judith. Ook zij vertelde dat ze erg blij was met de verhuis. Welkom Kind Midden en West Brabant kan nu nog professioneler werken en dat ook tonen aan de buitenwereld. In de garage klanten ontvangen was nogal moeilijk, maar nu is daar alle ruimte voor. Ook kinderen kunnen gewoon meekomen want er is een klein speelhoekje. Judith vind vooral het hebben van een eigen bureau op de juiste werkhoogte met een eigen bureaustoel en een bureaublok waaruit de balpennen niet meer verdwijnen erg leuk. Dat zorgt voor veel minder frustratie dan vroeger en maakt de werksfeer fijner. Verder vindt Judith het erg lekker dat er superlekkere koffie gezet kan worden. Capuccino met veel schuim is haar favoriet. Ik besprak met Judith het feit dat het kantoor nu niet meer langs een drukke baan ligt, maar in een bedrijvenpand. Dat mensen dus nu niet meer er spontaan langs komen en raar maar waar, niet iedereen komt bij MC Donalds. Ik kreeg promt een flyer en map met het nieuwe logo in mijn handen gedrukt. De flyer werd en wordt verdeeld in Tilburg en omstreken. Er is ook een reclamespotje op de radio. Dat wordt uitgezonen op 8FM. Ik heb het nog niet gehoord maar aan de reacties van een aantal andere gastouders en Judith te horen is het een heel leuk spotje. Ondertussen kwam Agnieszka bij ons staan. Natuurlijk greep ik, als goede reporter, mijn kans en vroeg nogmaals aan Agnieszka wat zij vond van het nieuwe kantoor en de verhuis. Het antwoord liet nog op zich wachten, Agnieszka verdween weer. Judith had dit gehoord en zei dat het voor Agnieszka waarschijnlijk de grootste verandering zou zijn. Ze werkt nu niet meer in een kantoor aan huis dat heeft voor- en nadelen. Als Agnieszka nu ‘s avonds naar huis gaat dan kan ze thuis ook echt genieten van rust en haar gezin (ze heeft trouwens 2 heel knappe zonen!) en ze moet nu ook boterhammetjes mee brengen. Vroeger liep ze gewoon naar haar keuken om te eten.

Ondertussen stond Agnieszka met een lepeltje op een kopje te slaan dus tijd voor een grote speech!  Agnieszka verwelkomde iedereen en ze stelde Saskia en een aantal nieuwe gastouders voor aan de aanwezigen. Met een paar nieuwe gastouders heb ik even een praatje gemaakt. Ze staan te trappelen om te beginnen! Komt helemaal goed dames, het lukt jullie wel. Agnieszka had ook een beetje droevig nieuws. We nemen namelijk afscheid van een erg leuke, lieve, goede gastouder. Gelukkig blijft ze in de buurt en wie weet wat de toekomst brengt. Misschien zien we haar nog wel terug. Ik wens haar in elk geval heel veel succes! Ondergetekende werd ook nog even voorgesteld al denk ik dat dat wat overbodig was. Ik denk dat de meeste aanwezigen me nu wel kennen.

Omdat Agnieszka nog steeds moest nadenken was het hoog tijd om mijn volgend ‘slachtoffer’ te overvallen met mijn vraag. Annet moest niet nadenken. Ze vindt het nieuwe pand een hele verbetering. Ze voelt zich veel fijner. Eerst dacht Annet dat het kwam doordat ze pas op vakantie geweest was, maar dat is niet zo, ze blijft zich goed voelen dus dat moet dan toch wel aan de ruimte liggen. Er is veel meer licht en lucht en bewegingsruimte. Dat is erg fijn, als er iemand wat energie kwijt moet kan er een dansje gebeuren. Ook de aparte ruimte om mensen te ontvangen vind ze erg fijn. Als er in de garage iemand op kantoor kwam en die had kinderen bij dan zaten die kinderen weleens in de kasten. Dat is natuurlijk erg vervelend als je nog moet werken. Nu is er een speelhoekje. Verder vertelde Annet dat ze het fijn vind dat ze nu centraler zitten in Tilburg. Niet in het midden van Tilburg, maar toch net voor de Reeshof. Dat is fijn voor mensen die van de andere kant van Tilburg naar trainingen komen. Annet had, net als Judith, alle lof voor de erg lekkere koffie en ook de fruitmand vond ze een erg leuk pluspunt. Elke week wordt er een nieuwe mand fruit geleverd voor de werknemens! Ook het feit dat MC Donalds aan de overkant zit heeft wel voordelen vindt Annet. Net als haar collega’s vindt ze het erg fijn om een eigen werkplek te hebben. Alle pennen blijven in haar bureau liggen en niemand eet haar koekjes op. Daarnaast vond Annet het erg leuk dat iedereen mocht meedenken over de inrichting.

En toen was toch echt Agnieszka aan de beurt, ik vertelde haar eerst wat haar collega’s al gezegd hadden, namelijk dat haar collega’s denken dat Agnieszka best blij is dat het kantoor niet meer aan huis maar dat ze thuis stiekem toch nog wel erg veel doet. Dat er nu rust thuis is en dat Agnieszka nu een lunch mee moet nemen. Agnieszka bevestigde dat maar vertelde ook dat het is nu nog erg druk is en ze momenteel nog niet veel thuis is. Maar ze vindt het nieuwe kantoor wel een hele verbetering. Er is meer licht en lucht en daardoor verbetert de sfeer ook want niet iedereen zit op elkaars lip. Welkom Kind Midden en West Brabant kan nu nog professioneler werken! Agnieszka dat ze binnenkort met haar gezin gaat genieten van een welverdiend weekje vakantie! Dat is je van harte gegund, Agnieszka, maar de beste tip die je me gegeven hebt tijdens het intervieuw is toch wel deze:”september is als een maandag, die moet je niet te serieus nemen!” En dat zegt natuurlijk alles!

Welkom Kind Midden en West Brabant is dan wel verhuisd naar een groter kantoor, ze blijven wie ze zijn! Professioneel maar met oog en aandacht voor het individuele kind en zijn/haar ouders en natuurlijk alle gastouders. En dat zijn er al ongeveer 100. Ik wens Welkom Kind Midden en West Brabant veel succes en genot van hun nieuwe kantoor. En natuurlijk vooral een enorme groei zodat alle gastouders lekker kunnen blijven doen wat ze graag doen: kindjes verwennen!

 

Fijne dag!

Myriam

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s