Oma op bezoek

Tijdens  de laatste kiki training bij Welkom Kind Midden en West Brabant is nogmaals het belang benadrukt van een goed contact met de ouders van de kinderen. Per slot geven ouders ons hun grootste bezit in handen terwijl zij gaan werken.

Het contact met de ouders verloopt hier prima, ik organiseer al eens iets zodat de ouders ook op een andere manier in contact komen met mij en met elkaar. Binnenkort hebben we zo weer een bijeenkomst, maar daarover later meer. Maar tijdens de gesprekken met ouders ontdekte ik dat er ook best wel vraag was van de grootouders om eens langs te mogen komen. Grootouders zijn namelijk ook wel nieuwsgierig waar hun kleinkinderen een ganse dag verblijven. Daarom heb ik dus een grootouderbezoekje georganiseerd. Simpel is dat niet, want veel grootouders werken nog en andere grootouders wonen niet echt in de buurt. Maar gisteren kwam er toch een oma op bezoek! Dat was erg leuk. Op dat moment waren er 4 kindjes in de opvang waaronder onze hele kleine baby van net 3 maandjes oud. Bibi was erg verbaasd toen oma plots voor de deur stond. Ze was erg blij! Natuurlijk hebben we oma ook laten kennis maken met wat wij zoal doen op een dag. Als eerste hebben we babypruts een flesje gegeven. Dat blijven alle kindjes heel erg interessant vinden. Baby is nog niet lang in de opvang en alles is dus nog steeds nieuw. Na het flesje was het hoog tijd om te gaan schilderen. En natuurlijk kwam oma er gezellig bij zitten. Zo een oma op bezoek hebben is ook voor mij erg leuk, dan hoor je nog eens wat over babygeheimpjes van de ouders :). Bibi leek extra haar best te doen om mooi te schilderen. Ze schilderde vol enthousiasme alles vol, het blad, de stoel, de tafel, zichzelf, mij….maar mooi om te zien hoe ze genoot van oma en het schilderen. Ook de andere kindjes, Dora (2j) en Max (net 2 j) gingen helemaal op in het schilderen. Ze genoten, het was moeilijk te zeggen waar ze het meeste plezier in hadden, het schilderen, of het bezoek van oma. Oma genoot ondertussen dubbel, ze heeft even baby vastgehouden en natuurlijk vond ze het ook erg leuk om haar kleinkind en de andere kinderen aan het werk te zien.

Na het knutselen mocht baby weer even gaan slapen. Ik kon vlug even opruimen en toen was het hoog tijd voor een verhaaltje. Oma lekker op een stoel, ik op de grond met alle kindjes rondom mij en we kozen een passende verhaaltje: “Kas op bezoek bij oma en opa”. Omdat dit verhaal best heel veel tekst bevat en onze kinderen nog erg jong zijn koos ik ervoor om vooral naar de tekeningen te kijken en de kinderen te laten praten over wat ze zien. En natuurlijk mochten ze ook vertellen over hun eigen oma en opa.

Oma genoot van de kinderen, van het contact tussen de kinderen en hun interactie met mij. ik heb een heel mooi compliment (en cadeautje) gekregen van oma! Na het verhaaltje ging oma weer naar huis en wij konden gaan eten, want oma op bezoek….daar krijgen onze kindjes best wel honger van!

Fijne dag,

Myriam

Standard

2 thoughts on “Oma op bezoek

Leave a Reply

