Kiki training deel 9 bij Welkom Kind Midden en West Brabant

Het loopt op zijn einde, de kiki trainingen, gisteren was het alweer de 9ste sessie. Hoewel training niet het juiste woord is voor onze bijeenkomst gisteren. Zoals reeds vermeld in de vorige blog was het gisteren het moment waarop we allemaal gewacht hebben, of juist net niet: onze praktijkopdracht! We mochten onze verteldoos/tas/boek….voorstellen aan onze collega’s. Ik heb een heel leuke avond gehad. Eigelijk had elke gastouder wel iets anders. Dikkie Dik is wel 3 keer voorgelezen en 3 keer weer totaal anders. Dat maakte deze avond ook zo interessant en leuk. Elke gastouder interpreteert interactief voorlezen vanuit haar eigen zijn. De ene gastouder maakt er een echt toneelstukje van, de andere gastouder houdt het wat rustiger. Sommige gastouders hebben zelf heel creatief iets geknutseld, er was zelfs een heel themaboek in elkaar geknutseld met de kinderen! Andere gastouders waren dan weer op zoek gegaan in hun speelgoedkasten naar leuke voorwerpen. Elk verhaal werd op deze manier erg leuk om naar te kijken en te luisteren.

Daarnaast hebben een aantal gastouders nog een korte voorstelling gemaakt van een les die ze gemist hadden. Het was heel interessant om de gastouders te horen vertellen vanuit hun visie over deze lessen. Op de vraag: “Vind je het moeilijk om op deze manier bezig te zijn met de kinderen?” antwoordde 1 gastouder “Nee hoor, dat doe ik eigelijk elke dag wel met de kinderen, ik ben me er nu meer van bewust, maar dit is wat ik altijd wel doe”. Ook ik ben me nu weer meer bewust van wat kinderen eigelijk allemaal tegelijk ontwikkelen. Een toren bouwen bv is tegelijk bezig zijn met rekenprikkels en natuurlijk ontwikkelen ze dan ook hun motoriek.

Een korte blog vandaag, hoewel het wel een erg lange avond was, maar dat vond deze keer niemand erg denk ik. De avond bleef boeiend en is voorbij gevlogen. Ons werkboek moesten we ook inleveren en dan is het nu even spannend afwachten tot we over 14 dagen weten of we geslaagd zijn of niet. Dan zit de Kiki cursus er toch echt helemaal op. Net op tijd voor de feestdagen, daar kan iedereen dan lekker van genieten en voor volgend jaar staan er nieuwe, interessante uitdagingen op het progamma. Welkom Kind Midden en West Brabant zal het me vast niet kwalijk nemen dat ik een dit klein tipje van de sluier oplicht.

Fijne avond,

Myriam

 

Standard

Leave a Reply

