Kinderpraat deel 5

‘s Ochtends in het donker naar school lopen blijft spannend. Als dan ook nog eens de maan goed duidelijk is dan wordt het helemaal leuk en niet alleen voor de kinderen:

Boots (7j) en enorm eigenwijs:”Kijk Myriam, daar is onze maan”

Ik: “ik zie het, die staat erg hoog”

Boots:” jaha, dat is hoog, maar euh….hoeveel manen zijn er eigelijk?”

Ik:”er is maar 1 maan”

Boots:”Nee hoor, dan kan niet, toen ik Engeland was zag ik een andere maan, deze is dun (maan had sikkelvorm) en die in Engeland was helemaal rond, dus daar hebben ze een andere maan!” (op een toon die echt geen tegenspraak dult!)

 

Micky: (8j) “Kijk Myriam ik heb een auto gemaakt zonder wielen ,maar met vleugels”

Ik: “ow, knap hoor, heb je dan een vliegtuig gebouwd?”

Micky: “Shit, dat was het woord, daar kon ik niet opkomen”

 

Tijdens het naar huis lopen van school ziet Sem (4 jaar) een jongen lopen met net dezelfde jas als hij heeft.

Sem: “Myriam, kijk, daar loop ik”

Ik” ow, en wie loopt er dan hier naast mij?”

Sem: “euh…ff denken, ik weet het niet, want ik loop al daar”

 

 

 

Standard

Leave a Reply

