de Pipi Langkous modestijl!

Verleden week las ik op de facebook pagina van Welkom Kind Midden en West Brabant onderstaand artikel over de pipi langkous look

http://www.stofzuigerzen.nl/huishouden/kinderen-kleding.html?utm_source=Stofzuigerzen+Nieuwsbrief&utm_medium=E-Mail&utm_content=Zure+lucht+-+8x+Citroenen+gebruiken+in+huis+%28%2B+Verfrissende+ontbijt+tips%21%29&utm_campaign=25+March+2015

Omdat ik hier in huis een 4jarige meid heb die natuurlijk ook zelf haar kleding wil kiezen en fan is van alle kleurtjes/patroontjes door elkaar, leek het me de moeite om dit eens uit te proberen. Afgelopen zatedagmiddag werd Kiki opgehaald door oma voor een nachtje logeren, GJ was aan het werk en onze puber was ergens met vrienden aan het puberen dus in het kader van bovenstaande blog EN de lenteschoonmaak besloot ik om de kledingkast van Kiki te reorganiseren. Een leuk muziekje op de achtergrond, gewapend met drie dozen, een emmer water en een spons ging ik aan de slag. De kleding allemaal uit de kast, nooit geweten dat het zóveel was tot het op een hoop op en naast haar bed ligt. Als de kast dan toch leeg is kan die mooi ook een keer grondig uitgewassen worden. Ik sorteer te kleine kleding om weg te doen, te grote kleding om in de berging te zetten en kleding die echt niet in het seizoen past gaat ook in een doos om weg te zetten tot het juiste seizoen. Van de rest maak ik setjes waarbij ik er goed op let om toch vrolijke combinaties te maken door middel van kleuren en prints te combineren. Na een 2tal uurtjes werk heb ik toch 13, al zeg ik het zelf, leuke en mooie setjes zonder dat Pipi Langkous te hard op de voorgrond komt. Ik heb de sokken terug hun partner gegeven, dus dat zit ook goed.

Tevreden kijk ik in de kast, 13 setjes hangen netjes aan kapstokjes, sokjes, onderbroekjes en onderhemdjes liggen netjes naast de pyama’s. En als laatste nog een stapeltje met danskleding. Het ziet er prima uit. Ik ruim de dozen op, poets de rest van het kamertje nog vlug en ga dan naar beneden. Tijd voor koffie!

Zondagavond komt Kiki terug thuis en na het bad laat ik haar, vol trots, haar kledingkast zien. Kiki reageert enthousiast:” Wow, mama, goed gedaan hoor, lekker handig zo.” Ik leg haar uit dat ze dus elke dag 1 setje mag kiezen, want aan 1 kapstokje hangen bijna alle kleertjes voor 1 dag, behalve onderhemdje, onderbroekje en eventueel kousjes. Die moet ze even van de stapel nemen. “ja, mama, dat begrijp ik, dan mag ik morgen helemaal zelf kiezen wat ik aan wil doen, echt helemaal zelf????” In al mijn enthousiasme en trotsheid op zowel mijn werk als mijn knappe dochter zeg ik “ja” en daar ga ik dus de fout in…..want……

Maandagochtend 6.30 uur (voelt na het verzetten van de klok nog steeds als 5.30), mijn wekker gaat af en nog voor ik goed en wel mijn ogen open heb gaat de deur van Kiki’s kamer open en stormt ze mijn kamer binnen. “Mamaaaaaa….ik zat al te wachten tot je wakker werd, ik ben heel stil geweest en kijk…..ik heb me al aangekleed, ik heb helemaal zelf gekozen wat ik wou aandoen!” Ik dwing mezelf om mijn ogen open te doen en zie Kiki, helemaal trots op zichzelf een pirouette draaien als een echte ballerina/model. Ze heeft haar roze rokje aan met hartjes motief, daaronder draagt ze een knalroze maillot met witte stippen gecombineerd met knalgele kniekousen. Verder heeft ze een longshirt met witte/roze/gele strepen aan met een paarse tshirt met een print van bloemen en vogels. Totaal niet de combinatie die ik ergens gemaakt had. Ik bekijk haar terwijl ze blijft ronddraaien en zegt: “zie ik er niet supervrolijk en mooi uit?” Ik laat me met een diepe zucht terug in bed zakken en zeg “jahoor, poppie, je ziet er heel vrolijk uit!” “Yeah…ik wist wel dat je het mooi zou vinden, ik heb zelf gekozen en de andere kleren die aan de kapstokken hingen heb ik opgevouwen en in de kast gelegd, dan moet jij dat niet meer doen! Kom je dan nu want ik wil eten, ik heb een reuzehonger!” roept ze terwijl ze de kamer uithuppelt en naar beneden gaat om te ontbijten. Ik kom uit bed, ga haar kamer binnen en vind de kapstokjes op de grond….alle kleertjes liggen opgevouwen (lees, op een hoopje gepropt) in haar kast…..”ohja mama” hoor ik vanuit de keuken “die kapstokjes vind ik niet zo handig, die hangen te hoog, ik kan er bijna niet bij!”

Ik zucht eens diep, draai me om en ga naar beneden om mijn Pipi Langkous look-a-likje een dikke knuffel te geven terwijl ik me afvraag of ik haar vandaag 2 vlechtjes geef om de look helemaal af te maken!

 

Fijne dag,

Myriam

 

Standard

Leave a Reply

