Kinderpraat deel 7

Woordjes die ik wel eens hoor in de opvang:

Makpioen (kampioen) Kiki, bijna 5 jaar

Nassenas (Ananas) Pipo, 2 jaar

Voorbuikjas (verfschort) Bobbi, 4 jaar

Toetoeter (computer, die soms een piepgeluidje maakt en ergens kent hij het woord computer wel) Bumba, bijna 2 jaar

Poetsepoetser (assepoester) Bibbi, 2 jaar

 

“Myriam, mag ik dan nu even met de driekanten fiets rijden?” (driewieler) Bobbi, 4 jaar

“Myriam, ik kan fietsen zonder lage wieltjes, enkel met hoge wieltjes”, Sem 5 jaar

 

We horen het geluid van een vliegtuig, een papa werkt bij de luchtmacht dus de kinderen reageren met “papa is er, hij komt ons met het vliegtuig halen”.

 

Papa komt Bibbi (2 jaar) ophalen, Bibbi heeft geen zin om mee te gaan en stuurt papa duidelijk weg: “Papa,  wejken, NU!” met een duidelijke stem en uitgestoken vingertje en een gezichtje dat geen tegenspraak dult!

 

 

Sem (5 jaar) is er nog steeds niet uit met wie hij gaat trouwen, Kiki (bijna 5 j) wil wel trouwen met hem maar ook met Bobbi, 4 jaar. Ze bedenken samen een oplossing….

Sem: “als ik nu met jou trouw op maandag en dinsdag, dan trouw ik met Elsa (een klasgenootje) op woensdag en donderdag, dan ben ik vrij op vrijdag en zaterdag.

Kiki reageert met: “ok, dan trouw ik met jou op maandag en dinsdag, en dan met Bobbi op woensdag en donderdag en vrijdag en zaterdag ga ik naar de dansles en dan heb ik geen tijd om te trouwen en op zondag wil ik naar de efteling, dan ben ik vrij!

Hebben ze het multifunctionele huwelijk uitgevonden?

Standard

Leave a Reply

