Een assistente in huis

Kiki, ondertussen 5 jaar, vindt het heerlijk om ‘grote mensen dingen’ te mogen doen. Ze helpt me waar ze maar kan, opruimen, poetsen, de vaat doen, bij het verschonen zit ze naast me om doekjes aan te geven, ze veegt handjes en snoetjes af van peuters, kortom….ze helpt me waar ze maar kan, ze geniet van het helpen en doet echt haar best om het zo goed mogelijk te doen.

Sinds kort heb ik ook weer een baby in de opvang en baby’s….dat betekent natuurlijk ook op tijd en stond een flesje geven. Tijdens zo een voeding heb ik meestal al handen te kort om de peuters te helpen met vanalles en nog wat en als de telefoon dan ook nog eens rinkelt rent Kiki om de telefoon op te nemen want dat is wel echt het allerleukste!

Het gesprek verloopt dan ongeveer zo:

Kiki zegt netjes hallo, luistert even en zegt dan: ‘ik ben Samantha’ waarna ze weer luistert, blijkbaar wordt er naar mij gevraagd want Kiki zegt “nee, mama kan niet aan de telefoon komen want mama is een baby aan het eten geven, dat moet want anders gaat de baby krijsen en dat vind ik niet fijn”. Dan luistert ze weer aandachtig naar wat er gezegd wordt voor ze antwoordt: “nee, nu gaat het niet, maar mama zal je straks terug bellen als de baby goed gegeten heeft en nog 1 of 2 boertjes gelaten heeft anders krijgt ze toch nog buikpijn en dat willen we niet” en ze hangt de telefoon op.

Mmmmmm. oké, en wie moet ik terugbellen Kiki?? “tja, mama een mevrouw he”

“Hmmmm, en welke mevrouw dan?” Kiki:” een lieve mevrouw!!”

“En weet je dan ook hoe die mevrouw heet?” Kiki:”seg mama, dat weet ik niet hoor! Nu ga ik een tekening maken”

Dat wordt dus geduldig wachten tot ik gebeld wordt door iemand die me wil spreken en zit te wachten tot ik bel…..en toch ben ik apetrots op mijn meisje! Eerste keer dat ze de telefoon beantwoordt en dan op zo een nette en beleefde manier! Super!!!

Standard

Leave a Reply

