Zoet, zoeter, zoetst

Op 17 september, gastouderdag, ontvangen de gastouders van Welkom Kind Midden en West Brabant allemaal een uitnodiging voor een ‘zoet, zoeter, zoetst buffet’ op vrijdag 25 september.

Ik heb geen idee wat ik mag verwachten, maar zoet, zoeter, zoetst, dat klinkt nogal…zoet! En zoet is altijd goed! Dus zoek ik opvang voor Kiki zodat ik toch mee kan, GJ werkt namelijk die avond natuurlijk laat….. Opvang geregeld, aan Welkom Kind bevestigd dat ik kom! Vrijdagavond vlug de laatste kinderen aan hun ouders meegegeven, de babbel is net wat korter dan anders :), zodat ik nog vlug kan douchen. Ik werd opgehaald door collega’s, het was al erg gezellig in de auto! Dank je wel dames voor het ritje!

Bij binnenkomst in het berencafé vonden we al vlug de andere gastouders. We werden door Agnieszka naar onze tafels begeleid en daar stond een tafel bomvol zoetigheden op ons te wachten: ijsjes, bonbons, taartjes, tiramissu, cake, schuimpjes, sausjes, chocolade….Teveel om op te noemen, maar het ene zag er nog lekkerder uit dan het andere! Het kiezen was het allermoeilijkste van de hele avond! Wat neem ik nu eens als eerste? Het zag er niet alleen overheerlijk uit, het was ook overheerlijk! Een kopje koffie, thee, fris of iets sterkers maakte het buffet af en toen er ontdekt werd dat men ook verse muntthee kon krijgen was het feestje compleet!

Naast dit alles was het erg leuk om eens op een andere manier contact te hebben met collega’s. Er werd heel veel gelachen, de gesprekken gingen natuurlijk ook over de kinderen en de opvang, maar zeker ook over andere onderwerpen. Daar was nu ook tijd voor,We konden elkaar eens leren kennen op een andere manier. Veel te vlug was de avond voorbij! Wat heb ik genoten van een leuke avond! Ik spreek, denk ik,  voor alle gastouders die aanwezig waren als ik zeg dat dit zeker voor herhaling vatbaar is. Gelukkig komt er al snel weer een volgend gastoudercafé. Op 11 november organiseert Welkom Kind een nieuw gastoudercafé. Ik wil alvast mijn plekje reserveren 🙂

Tot dan,

Myriam

Standard

Leave a Reply

