Sinterklaas liedjes herschreven door…..peuters!

Sinterklaas is weer in’t land en daar horen natuurlijk liedjes bij! Sommige teksten zijn wel een beetje moeilijk en dus maken onze peuters en kleuters er gewoon hun eigen versie van:

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan, hij brengt ons Sint Nicolaas ik zie hem al staan. Hoe huppelt zijn paardje EN DEKT op en neer, hoe waaien de WINDMOLENS al heen en al weer. (5 jarige kleuter)

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje……(nadenkend, 2,5 jarige peuter)GOOI WAT VOOR MIJ, dank u Sinterklaasje

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht want we zitten allemaal even recht, misschien hebt u wel even tijd voordat uw weer naar AFRIKA rijdt. Kom maar even bij ons aan en laat u paardje maar buiten staan. En we zingen en we springen en euh……euh…ohja, WE DANSEN want we zijn zo blij want er zijn geen STOUTERE kinderen bij! (5 jarige kleuter)

Zie de maan schijnt door de bomen. Makkers staakt uw wild geraas.
‘t Heerlijk avondje is gekomen, ‘t avondje van Sinterklaas.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de koek krijgt, wie de taart.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de koek krijgt, wie de taart! (3 jarige peuter)

Hij komt, hij komt
de lieve goede Sint
mijn beste vriend, jouw beste vriend
mijn allerbeste vriend (5 jarige kleuter)

 

 

Standard

Leave a Reply

