Wel of geen zwembad plaatsen

intex-zwembad-klein-frame-260-x-160-x-65-cm-d14

Phoe, wat was het warm de afgelopen dagen. Iedereen liep te puffen en te zweten. Extra drinken en goed insmeren dus als we naar buiten gaan. Maar het liefst van al spelen de kinderen met water. Dat kan, ik heb een waterbaan en een piraten waterboot in de tuin staan. Verder hebben we waterbalonnen, die de kinderen zelf kunnen vullen door middel van een pompfles (ideaal!) en her en der staan bakken met water en liggen waterpistolen. En ik vul het deksel van onze zandbak ook nog met een laagje water. Genoeg water zou ik denken, maar is dat wel zo?

Ik heb namelijk ook al wat oudere kinderen die ik na school opvang. Zij kunnen zwemmen en willen dan ook graag een echt groot zwembad. Nouja…zo groot mogelijk want onze tuin is niet al te groot. Maar in elk geval…zij willen iets waar meer water in kan dan in ons pierenbadje. Ik twijfel. Ik heb redenen genoeg om het niet te doen, maar toch….misschien is het ook wel heel heel erg leuk om met de kids wel in het water te gaan. Redenen om het niet te doen zijn vooral gebaseerd op de angst dat er iets mis kan gaan met de wat jongere kinderen als ze in het water zitten. Ik laat hen nu ook geen halve seconde alleen als ze in het pierenbadje zitten. Mijn voordeur staat open, je moet bij mij door het huis om in de tuin te geraken. Je kan anders niet in de tuin geraken, of je moet door de tuinen van de buren en dan door de haag kruipen. Ideaal want de kinderen kunnen ook niet zomaar weg, maar in de geval nogal onhandig. Dus….ik zet de voordeur open en er hangt een briefje dat we in de tuin zitten en dat iedereen maar naar de tuin moet komen. Ik wil de kinderen namelijk niet alleen laten omdat een ongeluk erg snel gebeurd is met water. Even een peuter die besluit dat het toch wel heel erg leuk is om een andere peuter even onder water te duwen. Of een kruiper die in het badje duikt met zijn neus en mond onder water en er niet zelf meer uit geraakt. Ik moet er allemaal niet aan denken. Pro’s voor een wat groter zwembad zijn dat ik het zelf best leuk vind om af en toe eens te kunnen zwemmen. Dat we dan echt spelletjes kunnen doen in het water met de wat grotere kinderen en dat de BSO kids dan ook echt iets met water kunnen doen. De waterpistolen vinden ze erg leuk voor een tijdje. Net als de piratenboot en de waterbaan. Een wat groter zwembad zou hier voor een verrijking kunnen zorgen, maar ik twijfel.

Hoe denken jullie hierover en voor wie een groter zwembad in de tuin heeft, hoe doen jullie dat met peuters en baby’s? Wel/niet in het  grote zwembad, alleen onder toezicht van een volwassene of hoe regelen jullie dat?

Groetjes

Myriam

Standard

Leave a Reply

